• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66504
+
-

درج نشدن قیمت روی کالاها خلاف قانون است

طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درج برچسب قیمت روی همه کالاها الزامی است و باید همه فروشندگان این موضوع را رعایت کنند و قیمت کالا را در محل قابل رؤیت مشتری قرار دهند. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: خودداری از نصب برچسب قیمت روی کالا سبب اصلی گران‌فروشی در بازار است و با واحدهای امتناع‌کننده از این کار برخورد جدی می‌شود. «علیرضا محمودی» افزود: هر اتحادیه باید با توجه به نوع کالا برچسب مناسب تهیه و نسبت به چسباندن آن برای دید راحت مشتری اقدام کند.

وی با بیان این‌که امسال 2512 مورد از واحدهای عمده فروشی آذربایجان‌غربی بازرسی شده است اظهار کرد: از این تعداد برای ۵۵ واحد پرونده تخلف به ارزش 4 میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال ثبت شده است. همچنین تاکنون ۲۶ هزار و ۶۶ مورد از واحدهای خرده فروشی استان بازدید و برای 1329 واحد پرونده تخلف به ارزش ۹ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

محمودی تاکید کرد: بیشتر تخلفات مربوط به گران‌فروشی و درج نکردن قیمت بوده و برخورد با متخلفان از اولویت‌های کاری معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت است. وی ادامه داد: سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ سازمان آماده دریافت هرگونه شکایات و گزارش‌های مردمی به صورت شبانه‌روزی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید